gençlik filmleri festivali

GENÇLİK FİLMLERİ FESTİVALİ HAKKINDA

Günümüzde kitle iletişimde “tüketici” olarak kodlanan bireylerin katılım kanalları yok denecek kadar azdır. Aynı şekilde üretimi gerçekleştiren emekçiye de “ekonomik imkanları” kadar kitleye ulaşabilmek düşmektedir. Ressam, yazar, tiyatrocu, sinemacı, gazeteci, ses sanatçısı vb. herkes, her alanda bu zorluğu yaşamaktadır. Görsel imkânların bu denli arttığı günümüzde, kuşkusuz sinema bir sanat ve iletişim alanı olarak başı çekmektedir. Sanat alanı olmakla birlikte kitle iletişim aracı olma özelliğini taşıyan sinema aynı zamanda –televizyon ile birlikte- piyasa kültürünün en yaygınlaştığı alan olarak da baştadır.

“Tüketici” ve “üretici” konumunda gençlik
Sinema artık biletlere, kampanyalara ve ücretli festivallere sığdırılmıştır. Sinema ile ilişki kurabilmenin birinci yolu paradır. Özellikle gençlerin rağbet ettiği sinema, hem kültürel yaşantı da “alışkanlık” hem de “lüks” haline gelmiştir.

Sinema emekçileri için de durum oldukça zordur. Üretebilmek ve ürettiğini insanlarla paylaşabilmek için sadece istek ve yetenek yetersiz kalmaktadır. Çekim için kullanılacak malzemelerden, çekimden sonra filmin insanlara ulaştırılmasına kadar her yerde para gerekmektedir. Bu kısmı aşıp bir şekilde film yaratabilen insanlar içinse yeni bir zorluk vardır: Milyonlarca dolarlık yapımların yanında birçok yetenekli insanın ürettiği filmler sinemada yer bile bulamamaktadır. Özellikle gençler ve üretimleri bu alanın en altında yok olmaktadır. Gençlere sunulan bir seçenek de film yarışmalarıdır.

Gençlik Filmleri Festivali’nin amaçları nelerdir?


·         Sinemanın anlatı biçimleriyle gençliği ve sorunlarını, taleplerini işleyebilmek, gençliğe dair tartışmaları yaygınlaştırabilmek


·         Dünyanın dört bir yanındaki gençlik filmlerini izleyiciler ile buluşturmak


·         Birçok ülkeden gelecek filmler ile Türkiye’deki gençliğin farklı kültürlerdeki gençlikle tanışmasını sağlamak ve iletişim olanaklarını artırmak


·         Gençliğin ürettiği filmlerin görünülürlüğünü artırmak, sinemayı gençlerin kendilerini ifade edebilecekleri bir araç olarak da kullanmak.


·         Genç yönetmenleri üretmeye ve ürettiklerini paylaşmaya teşvik etmek.


·         Festivalle birlikte oluşturulacak film atölyelerinin ürettikleriyle gençlik filmlerine katkıda bulunmak.


·         Üniversitelerde yapılacak gösterimlerle ve atölye çalışmalarıyla nitelikli bir sosyalleşme ortamı yaratarak; kültür sanatın bir hak olduğu bilincini yaygınlaştırmak


·         Sinemayı, sinemaya emek verenleri ve üniversitelileri buluşturmak


·         Alternatif, nitelikli, sponsorsuz ve ücretsiz bir gençlik festivalinin kolektif bir emekle gerçekleşebileceğini göstermek

 GENÇLİK FİLMLERİ FESTİVALİ DESTEKÇİ VE DANIŞMANLARI

Destekçi Listesi

Hüseyin Karabey (yönetmen)
Mert Fırat (oyuncu)
Ece Temelkuran (yazar)
Bennu Yıldırımlar (oyuncu)
Erkan Can (oyuncu)
Halil Ergün (oyuncu)
İlksen Başarır (yönetmen)
Derya Alabora (oyuncu)
Yetkin Dikinciler (oyuncu)
Celal Çimen (yönetmen)
Mehmet Ali Nuroğlu (oyuncu)
İsmail Hacıoğlu (oyuncu)
Handan İpekçi (yönetmen)
Özcan Alper (yönetmen)
Aydın Sayman (yönetmen)
İnan Temelkuran (yönetmen)
Selda Çiçek (yönetmen)
Atalay Taşdiken (yönetmen)

Üniversiteler

İstanbul Teknik Üniversitesi
Yıldız Teknik Üniversitesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Sinema Kulübü
Trakya Üniversitesi Sinema Topluluğu
ODTÜ Sinema Topluluğu
Ankara Üniversitesi İLEF Sinema Topluluğu
Anadolu Üniversitesi Sinema Kulübü
Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Sinema Kulübü
Uludağ Üniversitesi Sinema Kulübü
Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sinema Kulübü

Danışman Listesi

Emrah Dönmez (kurgucu)
Zeynep Tül Akbal (akademisyen)
Seray Genç (sinema eleştirmeni)
Battal Odabaş (akademisyen)
Hüseyin Kuzu (yönetmen-akademisyen)
Mehmet Zubaroğlu (film eleştirmeni)
Mahmut Hamsici (gazeteci)
Zafer Ayden (Sine-Sen genel başkanı)

GENÇLİK FİLMLERİ FESTİVALİ FİLM LİSTESİ


Uzun Metrajlar


Klasikler
·         IF İngiltere  (1968)  / Lindsay Anderson / 1 sa 51 d 
·         JULES ET JIM Fransa (1962)  / Truffaut/  1sa. 45dk. 
·         HAIR ABD- Almanya (1979) / Milos Forman / 2 saat 1 dakika 
·         Hababam Sınıfı Türkiye (1974) / Ertem Eğilmez/ 90 dk.  
·         BEN X Belçika Hollanda (2007) / Nic Balthazar / 1Saat 33 dakika
·         Bornova Bornova Türkiye (2009) / İnan Temelkuran / 1 saat 32 dk
·         SOPHIE SCHOLL Almanya (2005) / Marc Rothemund / 2 saat
·         Baran İran (2001) / Majid Majidi / 1 sa 34 dk
·         Güneşe Yolculuk Türkiye (1999) / Yeşim Ustaoğlu /  1 sa 44 dk 
·         Sweet Sixteen (2002)  İngiltere Almanya İspanya / Ken Loach / 1 sa 46 dk
·         Kimse İran Kedilerinden Bahsetmiyor İran (2009) / Bahman Ghobadi / 1sa.46dk. 
·         Donnie Darko  ABD (2001 ) / Richard Kelly / 1 sa 53 dk
·         Trainspotting İngiltere (1996)  / Danny Boyle / 1 sa 34 dk 
·         Noviembre  İspanya (2003) / Achero Manas / 104 dk


Belgeseller
·         3 SAAT Türkiye (2010) / Can Candan/ 1 sa 59 dk 
·         TOZ Türkiye (2010) / Petra Hozer, Selçuk Erzurumlu, Ethem Özgüven/ 36 dk.
·         THE GLASS HOUSE (Camdan Ev) (2008) İran / Hamid Rahmanian / 92 dk.

Genç Yönetmenlerden Kısa Filmler
·         Kafe – Tufan Şimşekcan – 06.19 dk
·         I love me – Derin Kıvaner – 09.35 dk
·         Dicle – Seren Gel – 06.13
·         Bahçemizin Elmaları – Hakan Gülbahçe – 01.00
·         Gerçekten Fazlası Değil – Bilal Bay – 12.45
·         Stone– Bedirhan Sakçı – 05.50
·         Tamirci Çırağı – Cahit Çeçen – 16 dk
·         Yalınayak Adalet – Özgür Demirci – 04.39 dk
·         Binevş – Aram Dildar – 05.33 dk
·         Yaşam İlk Aşk – Bedirhan Sakçı- 05.54
·         Poke the door – Alper Eraydın – 05.57
·         Hadi!-Ender Ercan- 03.44